Kolmila i Tväråsel

Pufft...

Igår kväll 5 i elva tog jag och pappa hojjarna och cyklade till Tväråsel. Det tog cirka 50 minuter och då var vi snabba ju. När vi okm dit så satte vi oss vid en eld och brevid den var det en kolmila. Det var ganska coolt att se hur en sådan ser ut när de är påtända. Var där med typ 10 killar, nice ens..

Senare på kvällen vid 2 började Konny att steka fläske och slobben, det var gott. Fick mig en liten sloben innan de tog slut, det var populärt över allt. haha.. Sedan efter det när jag satt dära så vart jag helt plötsligt trött, jag gick och la mig i en liten stuga då. Somnade presic, men då kommer nån in och stör. Då beslutar jag mig för att gå och sova i  tältet i stället. Där hade jag i alla fall en sovsäck och madrass. Nu vet jag hur m,ycket kläder jag behöver tills då vi ska paddla på Torsdag, ganksa mycket kan jag säga. Hade underställ, mjukisar, legging, halsduk, pannband, sockar, skor, handskar, jacka och en vest. Men jag frös ändå!

när vi cyklade hem tog det bara 40 minuter, alltså 10 minuter mindre. Då vi cyklade hem var då alltså imorse, har hunnit duscha och borsta tänderna. Och nyss satt mig hära. Jag är trött så jag ska nog gå och kolla på någon film snart, men vi har inte någon bra som jag inte har sett. Men lyckas nog ändå att somna så trött jag är. Får inte sova för länge nu för senare vill jag hitta på något, men nu blir det sängen för min del :)


en kolmila, våran var lik denna ;>

Ifall och det börjar att brinna där uppe måste man gå upp och kasta upp ved och jord och stå och slå så att elden börjar att täppa igen så inte elden får någon syre. Det hände någon gång, det var kul att se. Kolmilan kommer mest troligt vis att brinna eller ja, ryka till Söndag eftermiddag. Det är de dom ville, men får se om den slutar tidigare ;)

/Johanna :)


Kommentarer
Postat av: Ida

vem for ni till egentligen? haha :P

2009-05-30 @ 10:58:04
URL: http://idaaag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0