vandringen!

vandring, vandring, vandring...

Ja är helt slut i kroppen.  Igår då jag, kajsa och mamma skulle dit tog det läänge.. vi körde verkligen vilse lite då och då. haha, men still slut var vi framme vi också. Var 500 m att gå från bilen in till skogen mitt i ödet så kajsa fick hoppa kryckor hon. Väl framme fick vi nystektpalt och sylt. Sen satt vi några tjejer i vårat vindskydd som byggts tidigare av klasserna. Efter det var det två stycken tävlingar. Och såklart vann min grupp den som man fick ett pris i, en bok y, jippppppie!

Jag gick och la mig 12 för Josefin och Elina skulle det med. Somnade efter ett tag, vaknade igen av att Emil och Madde kom och levde om. Då hade tydligen Otilia kommit och sagt hej men jag sov visst. Somnade om efter dom levt om 15 minuter. Sen vakna jag igen halv 4 av att Pontus skrek "vars fan är min väska?", då kom då hela gänget som hade varit i kåtan och skulle sova. Emil och Kajsa prata om nå skit tills 5 så då fick ajg sova tills kvart i 7 efter det. Packade min väska och var kalr först för det var bara jag Josef vakna vid 7. Vi kom iväg 1 timme senare än vad vi skulle pga. vissa skäl. Vi vandrade och vandrade, kändes som det var långt. Men var bara 6 km idag. Gick först med den klungan fram men väntade och gick med Krille och Matte. Vi stannade när vi tappade bort klungar framför oss, men då kom det en till, några av dom fortsatte gå men inte dom andra. Vi skulle vänta på Anna och Eva men dom kom aldrig. Så vi chansade och gick och det vart rätt. Sen väl framme vid pausen vänta vi 40 minuter på att Ola, Eva och Anna skulle komma, dom var så lååååångt efter alla andra. Sen gick vi igen ådå tog det bara 40 minuter, men jobbigt. Blåste som bara den, och sen började det regna! Också var man trött! Iaf då var vi med tvugna vänta på Ola i bussen. Man var törstig som bara den men ingen hade vatten. Sen for vi hem. Har varit hemma i 1,5 timmar. Ska kolla på "how i met your mother" nu :)

/Johanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0